16.11.17

Utrecht, miasto jak każde inne

Utrecht


Niedawno zachwycałam się Maastricht, o Utrechcie tak entuzjastycznie nie będzie.



Miasto znane, często wymieniane na liście "trzeba zobaczyć", więc pojechałam, pospacerowałam i... nic to w moim życiu nie zmieniło. Powtórzę po raz kolejny: jeśli widziało się trzy holenderskie miasta, to jest spora szansa, że w kolejnym już nic nas nie zaskoczy.

Historia Utrechtu sięga daleko, jest to też ważny ośrodek uniwersytecki i biznesowy, ale jak dla mnie wygląda tak samo jak Lejda. Podobno miasto wyróżnia się dwupoziomowymi nabrzeżami przy kanałach i to chyba tyle z ciekawostek. Głównym zabytkiem jest katedra - Domkerk, której budowa rozpoczęła się w XIII wieku, jednak w XVII wieku w czasie burzy część budowli zawaliła się i dziś, z kiedyś wielkiej świątyni, można oglądać tylko jej część wschodnią i oddaloną o kilkadziesiąt metrów wieżę. I to chyba tyle mam do powiedzenia o tym mieście...

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

Utrecht

4 komentarze:

  1. Ze zdjęć wygląda na bardzo klimatyczne miasto, chciałabym zobaczyć je na żywo :) Holandię miałam okazję odwiedzić już kilka razy, bardzo mnie urzekła. Ostatnio z mężem zdecydowaliśmy się tam przeprowadzić - teraz jesteśmy na etapie organizacji wyjazdu i szukania pracy. Mam nadzieję, że to dobra decyzja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, dopiero co byłem w Utrechcie i nie mogę się zgodzić z Twoją wypowiedzią. Rozumiem, że Holandia może okazać się monotematyczna, ale z drugiej strony, nie oczekujmy zbyt wiele. Warto jest zobaczyć na jakiej przestrzeni położone jest miasto, a potem zobaczyć co dany obszar w Polsce ma do zaoferowania. Maastricht ma naleciałości francuskie, dlatego za zachodnia część kraju (Limburg) jest trochę inna. Co do dużych miast, to bardzo często potrafią być one przereklamowane i jedziemy tam, bo wszyscy tam jadą... takie błędne koło. Za obierając kierunek wycieczki najpierw wyszukuję interesujących mnie aspektów, a potem dopiero tam jadę... Nie lubię jechać w ciemno, tak już mam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Cały ten Beneluks... , Blogger